Zurück zur Übersicht

Kommen Sie zu Lorenz, dem führenden regionalen Personaldienstleister im Office-Bereich in der Metropolregion. Festanstellung, innovative Projekte, echte Chancen für Ihre berufliche Entwicklung, eingebunden in renommierte Kundenunternehmen der Region. Für unseren Kunden, einen der weltweit größten Sportartikelhersteller mit Sitz in der Metropolregion suchen wir für das spannende und abwechslungsreiche Aufgabengebiet in einem sehr internationalen Umfeld Sie als

Specialist Group Functions Finance (m/f/d)

Ihre Aufgaben:
  • Support Monthly/Forecast/Budget Processes in IT Controlling
  • Execute standardized reporting and ad-hoc analysis
  • Assist the Controlling team on routine and ad hoc requests
  • Support Global IT service allocation process 
  • Track IT charges-out according to the agreements
  • IT charges execution on quarterly basis  
  • Assist the implementation and execution of adequate and aligned communication packages to stakeholders to present results, recommendations and solutions
  • Ensure data completeness, accuracy and correctness in the reports and system
  • Deliver defined output following clear procedures / processes within own area to support the department targets
Knowledge Skills and Abilities:
  • Result orientation and pro-activity
  • Team player and self-motivated
  • Detail-minded with good analytics skills, managing large data quantities from multiple sources (SAP, Excel, Cognos, TM1, Cube)
  • High degree of customer orientation
  • Ability to accept and meet deadlines
  • Good communication skills for conveying information mainly within the organization
  • Excellent command of English language (written and spoken)
Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: 
  • University degree in Business Administration/Finance/ Controlling or equivalent background in related fields
  • Basic system knowledge (SAP, Microsoft Office etc)
  • 0-2 years of relevant experience
Freuen Sie sich auf:
  • Dynamische und sehr internationale Teams mit global ausgerichteten Business-Kontakten
  • Mehrere Kantinen mit internationalem Speisenangebot - auch für Veganer, Vegetarier und auch Bio, mehrere Kaffee- und Frühstücksbars mit umfassendem Angebot
  • Möglichkeit der Nutzung des firmeneigenen Gyms und der sehr vielfältigen und abwechslungsreichen Firmensportangebote
  • Parkplätze und Parkhaus für Mitarbeiter
  • Option vergünstigter Einkaufskonditionen

Beschäftigungsart:
Festanstellung

Einsatzort:
Herzogenaurach

Wir freuen uns auf Sie.



Ihr Ansprechpartner

Bild von Hilde Kunzelmann-Czichon

Hilde Kunzelmann-Czichon
09131-21038
h.kunzelmann[at]lorenz-personal.de




Button Online bewerben

Button Online bewerben Xing